Известие

Collapse
No announcement yet.

Въпрос относно двигателите 1.6 16V и 1.8 16V

Collapse
X
 
  • Filter
  • време
  • Show
Clear All
new posts

  • Въпрос относно двигателите 1.6 16V и 1.8 16V

    от мануалите за алфа 155 гледам, че разлика има между двигателите е в хода на буталото. главата на двигателя и буталата доколкото разбирам са еднакви на 2-та двигателя. така ли е наистина?
    Alfa Romeo 155 1.6TS 16V, 1997 | LPG - ex
    Alfa Romeo 155 1.8TS 8V, 1995 MY95 Sport - ex
    Alfa Romeo 156 1.9JTD 8V, 2005 Sport - ex

  • #2
    Първоначално публикувано от vesk0 Покажи съобщение
    от мануалите за алфа 155 гледам, че разлика има между двигателите е в хода на буталото. главата на двигателя и буталата доколкото разбирам са еднакви на 2-та двигателя. така ли е наистина?
    по принцип е така.... иначе с 2.0 има и други разлики
    '97 155 1.8 16V
    GMC YUKON DENALI 5.7 V8
    the cost of living is dying...everybody pays...
    sigpic

    Comment


    • #3
      Не. Разпределителните валове са различни. А, общото на буталата е, че са 82 мм. Останалите размери са им различни (дали в действителност са взаимозаменяеми - не знам):
      Attached Files
      75 2.5 QV 08.86 г. - Ех...
      155 1.7 07.93 г. - Сиромашки тунинг + JR filter + ниска - замина за скрап...
      FIAT Tipo 1.6 12.93 г. 835С1.000 - вече 2.0 TS 8V Turbo с екстрите от горната...
      Мненията са като задниците - всеки си има!

      Comment


      • #4
        благодаря колеги! добих представа за нещата
        Alfa Romeo 155 1.6TS 16V, 1997 | LPG - ex
        Alfa Romeo 155 1.8TS 8V, 1995 MY95 Sport - ex
        Alfa Romeo 156 1.9JTD 8V, 2005 Sport - ex

        Comment


        • #5
          имам друг въпрос относно разпределителните валове. качил съм 2 таблици за да не приказваме на изуст. може ли да се използват валовете от 1.8 16 на 1.6 16 за да се търси някакво увеличение в мощността на двигателя?
          Attached Files
          Alfa Romeo 155 1.6TS 16V, 1997 | LPG - ex
          Alfa Romeo 155 1.8TS 8V, 1995 MY95 Sport - ex
          Alfa Romeo 156 1.9JTD 8V, 2005 Sport - ex

          Comment


          • #6
            За можене може аз съм карал с такива 4 години на мойта, за мощност не мога да твърдя нищо, по лични мой наблюдения колата след 6000 оборота вместо да върви умираше. Опссссссссссс пак съм чел между редовете аз бях с 1,8 и карах с валове от 1,4-1,6. а ти питаш за обратното.
            Last edited by thecleaner; d.m.y г., 17:26.
            Fiat Punto 1.4GT 1996
            Hyundai Tucson 2.0 2007
            Renault Clio 1.5 2019

            Comment


            • #7
              Първоначално публикувано от thecleaner Покажи съобщение
              За можене може аз съм карал с такива 4 години на мойта, за мощност не мога да твърдя нищо, по лични мой наблюдения колата след 6000 оборота вместо да върви умираше. Опссссссссссс пак съм чел между редовете аз бях с 1,8 и карах с валове от 1,4-1,6. а ти питаш за обратното.
              Обандежден съм след твоя коментар!
              Alfa Romeo 155 1.6TS 16V, 1997 | LPG - ex
              Alfa Romeo 155 1.8TS 8V, 1995 MY95 Sport - ex
              Alfa Romeo 156 1.9JTD 8V, 2005 Sport - ex

              Comment


              • #8
                Ако картинките на буталата са реални, може да видиш, че на 1.6 са изпъкнали, а и засеците за клапаните са различни. Ако и валовете за 1.8-2.0 са и с по-големи гърбици (логично, би трябвало да е така), спокойно може да смажеш клапаните, ако смениш само валове, без бутала. Това, обаче е само предположение. Как е в действителност, може да напише само някой с опит от първа ръка.
                75 2.5 QV 08.86 г. - Ех...
                155 1.7 07.93 г. - Сиромашки тунинг + JR filter + ниска - замина за скрап...
                FIAT Tipo 1.6 12.93 г. 835С1.000 - вече 2.0 TS 8V Turbo с екстрите от горната...
                Мненията са като задниците - всеки си има!

                Comment


                • #9
                  Първоначално публикувано от TRENDi Покажи съобщение
                  Ако картинките на буталата са реални, може да видиш, че на 1.6 са изпъкнали, а и засеците за клапаните са различни. Ако и валовете за 1.8-2.0 са и с по-големи гърбици (логично, би трябвало да е така), спокойно може да смажеш клапаните, ако смениш само валове, без бутала. Това, обаче е само предположение. Как е в действителност, може да напише само някой с опит от първа ръка.
                  Подкрепям, аз навремето не си слоожих оргиналните валове от 1,8-2,0 поради опастноста да не са сменени и буталата т. е. да са сложени от 1,6 и да стане салата. Пък и да не стане нищо мисля че ще се сгъсти много колата (за което не съм сигурен де).
                  Last edited by thecleaner; d.m.y г., 00:15.
                  Fiat Punto 1.4GT 1996
                  Hyundai Tucson 2.0 2007
                  Renault Clio 1.5 2019

                  Comment


                  • #10
                    Първоначално публикувано от thecleaner Покажи съобщение
                    Подкрепям, аз навремето не си слоожих оргиналните валове от 1,8-2,0 поради опастноста да не са сменени и буталата т. е. да са сложени от 1,6 и да стане салата. Пък и да не стане нищо мисля че ще се сгъсти много колата (за което не съм сигурен де).
                    Това означава, че ако се прави нещо с тези валове трябва и буталата да се сменят. Някой ако знае колко разстояние остава между буталото в най-горно положение и клапана моля да сподели.
                    Alfa Romeo 155 1.6TS 16V, 1997 | LPG - ex
                    Alfa Romeo 155 1.8TS 8V, 1995 MY95 Sport - ex
                    Alfa Romeo 156 1.9JTD 8V, 2005 Sport - ex

                    Comment


                    • #11
                      Първоначално публикувано от vesk0 Покажи съобщение
                      Това означава, че ако се прави нещо с тези валове трябва и буталата да се сменят. Някой ако знае колко разстояние остава между буталото в най-горно положение и клапана моля да сподели.
                      Не е нужно да сменяш и буталата. Достатъчно е в челата им да направиш по един подрез за клапаните - да не се удрят в буталото.
                      За целта обаче, ще трябва да замериш колко точно е повдигането на клапана при ГМТ на буталото, и то при включен вариатор. Иначе, като безопасно разстояние м/у клапана и челото на буталото може да приемеш 1мм.
                      Другия аспект на въпроса е, че като направиш подрези в челото на буталото, това ще разреди малко мотора (ще ти падни степента на сгъстяване). Това в комбинация с по-големия вал ще доведе да влошаване на динамичните харектиристики на мотора в ниските и средните обороти, но пък във високите - ще се подобри. За целта, може да компенсираш загубата на компресия с малко прешлайфане на главата. всичко това обаче трябва внимателно да се прецени и изчисли.
                      AR 155 1,7TS 8v, modified - http://www.clubalfaromeo.com/forum/s...ad.php?t=29433
                      Здравословно общество е това, в което почтено и с уважение към мнението на другите и към човечността, несъгласните могат да изразят своето несъгласие.

                      Comment

                      Working...
                      X